diumenge, 5 de setembre del 2010

Pirografia: decorar la capsa dels llapis de colors

Els materials nobles, com ara la fusta, són duradors i agradables al tacte i a la vista. Personalment, deso els llapis de colors i altres eines creatives en sengles capses d'aquesta mena. No tinc gaire esperit zen, es veu, de manera que sempre em tempta guarnir-les d'alguna manera o altra :-)

D'aquí el present projecte: decorar la capsa dels llapis de colors amb el pirògraf o pirogravador.

Material:
- Capsa
- Paper de vidre
- Dibuixos que volem pirografiar
- Paper de calc
- Pirògraf amb diverses puntes
- Vernís ecològic incolor

Instruccions:
1. Escatar una mica la capsa amb el paper de vidre.
2. Calcar-hi els dibuixos en les zones a pirogravar. Els meus s'inspiren en motius ètnics.



3. Començar a cremar resseguint el dibuix.
4. Envernissar.



Espero continuar amb altres capses, més endavant i atrevir-me amb lletres!

4 comentaris:

  1. Molt xules noia, felicitats! Ja tinc ganes de veure les altres!

    ResponElimina
  2. M'encanten! Tinc una capsa de fusta i no sabia com decorar-la. M'has donat una gran idea.

    ResponElimina
  3. Gràcies a tu per opinar, LaMirandolina.

    Una altra opció, si no es té a mà un pirògraf, és pintar la fusta amb un retolador permanent, negre, de punta fina (recordo que, fa anys, va sortir una taula preciosa treballada així, en un número de Marie Claire Idées; i també es va veure un projecte similar en alguna altra revista de la que no sabria dir el nom, possiblement italiana)

    ResponElimina

Podeu enviar comentaris en català, castellà, anglès, francès, italià o portuguès. En cas de respondre, es farà en algun dels tres primers idiomes.
You can send your comments in catalan, spanish, english, french, italian or portuguese. In case of answering, it will be done in one of the three first languages in list.